Banner

Banner

woensdag 18 november 2015

Hoe werkt een verkoopdag bij Optimmo?

Een verkoopdag vraagt toch enige voorbereiding

Optimmo dient eerst het akkoord te krijgen van de verkoper.
Eenmaal de panden voor de verkoopdag gekend zijn, maken wij een mooi boekje op waarin alle panden van de verkoopdag in staan. Optimmo vraagt aan haar verkopers de woning proper te maken en grote persoonlijke items tijdelijk op te bergen. Daarna worden nieuwe foto’s gemaakt van de woning om te gebruiken in alle communicatie, on- en offline. De boekjes worden verdeeld in diverse regio’s en tegelijkertijd wordt de opendeurdag aangekondigd op de website, sociale media, in lokale gedrukte pers een aan de specifieke woningen zelf.
Tijdens de opendeur zijn de verkopers zelf meestal niet aanwezig, het zijn onze makelaars die de bezoekers in de woning begeleiden en de nodige informatie verschaffen. In de woning zelf zijn ook flyers aanwezig met informatie over het pand. Daarnaast geven wij ook steeds een gadget weg, vb. usb of balpen. De makelaar probeert telkens de gegevens van de bezoekers te verkrijgen. Indien interesse, worden bepaalde potentiële kopers ook doorgestuurd naar andere panden in de verkoopdag.
Na de verkoopdag worden de gegevens van de bezoekers ingegeven in onze database, Fortissimmo, met een beschrijving van hun wensen en behoeften. Samen met de verkopers worden de bezoekers geëvalueerd. Blijkt het nu dat er weinig of geen interesse was in het pand, dan wordt er gekeken wat er moet veranderen, vb. prijs, nieuwe foto’s, …

Een van onze verkoopsters getuigt:

“Bij de start van de verkoop van mijn woning had ik een grotere opkomst verwacht, deelnemen aan de verkoopdag leek mij dan ook ideaal.
Ik heb een hele goede en positieve ervaring overgehouden aan de verkoopdag. Het was een voormiddag en gedurende een uur en een half kwamen er 4 à 5 geïnteresseerden mijn woning bezoeken. Handig toch? Op een dik uurtje kregen zij de antwoorden op al hun vragen. Hoewel het geen overrompeling was, was dit toch de ideale manier voor potentiële kopers om alle nodige informatie te krijgen over mijn toenmalige woning. En met resultaat! Uit die bezoekers is er een verkoop voortgevloeid en onze woning was verkocht op 3 weken tijd! Daarbovenop heb ik er geen tijd of moeite moeten insteken. Alles werd geregeld door Xavier van Optimmo.
Voor mij was het ook absoluut geen vreemde ervaring om die mensen in mijn woning te laten rond snuisteren. Uiteindelijk hebben wij zelf de keuze gemaakt om te verkopen, dus we hadden helemaal geen raar gevoel.


Voor mij is deze verkoopdag dus een ideale manier van verkoop. Mocht ik ooit in eenzelfde situatie zitten, dan kies ik beslist opnieuw voor Optimmo en de verkoopdag! Was het geluk of niet, ik ben sowieso zeer tevreden over de service van Optimmo.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten